Farum Cykelklubs træning
Overordnede ide bag træningen

Normal klubtræning:
Træningsoplæg og rute postes på FB inden træning, det vil også gælde eventuelle ændringer i træningen, aflysning, andet mødested, tidspunkt mm..

Al træning sker ved inddeling af hold, det gør vi for at synliggøre og styrke de enkelte holds profil og sikre fuldt træningsmæssigt udbytte for alle.

Hold beskrivelser

Når det er praktisk muligt vil der blive delt fire hold, så alle ryttere kommer på et hold, hvor de niveaumæssigt får det bedste udbytte. Opdeling sker af træneren enten ved træningsstart eller på et tidspunkt på turen i træningen. Eksempelvis kan hold 2 deles i to hold undervejs.

Sommer træning til efterårsferien: 

  • Tirsdag og torsdag kl. 18.00
  • Søndag kl. 9.30, længere tur (typisk 80-100km

Vi kører fra Stien. 

Træning – først og fremmest for at dyrke glæden på landevejen i godt selskab og komme i god fysisk form.

Træning i vinterhalvåret:



Kl. 18.00 Tirsdag landevej (meld om du deltager på træningsopslag)

Kl. 18.00 Torsdag Puls180

Kl. 9.30 Lørdag fcx – sjov i skoven

Kl. 9.30 Søndag Landevej eller fcx

HUSK Skærme er et krav. Lys og reflekser nødvendige

Hvordan vi udfører det i praksis
Der er ikke skrevet noget endnu
Touringholdets træning og ture
Der er ikke skrevet noget endnu
Hold 1 og 2 træning
Der er ikke skrevet noget endnu
Begyndertræning
Begyndertræning, målrettet nye ryttere og ryttere som ikke er vant til at køre i gruppe.

Begyndertræning er for både kvinder og mænd. Træning foregår om søndagen kl. 9.30, vi kører i omkring 2 timer. Afgang fra Stien.

Forudsætning for at deltage, at man kan cykle, har en racercykel med klik-pedaler og en cykelhjelm.

Træningen vil fokusere på tekniske færdigheder på racercykel, og på en tilpasset opbygning af formen. Vi bygger mere og mere på som det passer til færdighederne, dem der bliver ”for gode” skubber vi til de andre klubtræninger.